|
Křesťanské ctnosti, osobnost učitele základní školy a jeho morální působení na žáky
URBANOVÁ, Martina
Práce se zabývá otázkou, jestli lze v jednání učitele na základní škole identifikovat charakterové prvky korespondující s křesťanskými ctnostmi. Nejprve definujeme pojem ctnost a zabýváme se ctnostmi z pohledu dějinného vývoje. Dále dělíme ctnosti na kardinální a teologické. Poté charakterizujeme pojem hodnota z filozofického a psychologického hlediska včetně charakteru. Ve druhé kapitole se zmiňujeme o osobnosti učitele, významu příkladu učitele a jeho morálním působení na žáky. V poslední kapitole provádíme kvalitativní výzkum pomocí obsahové analýzy dat. Z kvalitativního výzkumu vyplývá, že ctnosti lze nalézt v postojích, v charakterových vlastnostech a v hodnotách. K předávání ctností dochází prostřednictvím vlastního příkladu každého učitele.
|
|
Prohlubování prosociální a ekologické výchovy skrze výtvarnou hru na letním táboře
ŠTĚPÁNKOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce je zaměřena na ekologickou výchovu prostřednictvím výtvarné činnosti. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a popisuje pojmy ekologická výchova, prosociální výchova, výtvarná hra, umění jako hra, motivace, kreativita, reflexe, projekt, klíčové kompetence. Tato část práce tvoří vědeckou základnu pro praktickou část. Praktickou část tvoří projekt představující prohlubování prosociální a ekologické výchovy skrze výtvarnou hru na letním táboře.
|
| |
| |
| |